torsdag 17 november 2011

Städat bort sommaren från balkongen

Insåg plötsligt att balkongsäsongen nog är över sedan länge.

Så för att rensa huvudet lite från plugget fick jag ett ryck och ställde ihop stolarna, fällde ihop bordet och tog in dynorna för att de ska torka (fuktiga) innan jag lägger dem i sin påse.

Fördelen med att städa undan sommaren från balkongen är att jag kan ställa ut cykeln där istället för att ha den inne i lägenheten. Den tar rätt stor plats i en liten etta på 33 kvadrat och kokvrå.

Nu återstår bara att beställa en presenning till den som skyddar den mot snö och väta tills det är dags att cykla igen, framåt mars-april. Lite sorgligt att cykelsäsongen (för mig) är över nu.

Nästa söndag är det liksom första advent. Kan ni fatta? Jag ska liksom ta fram adventsljusstake, julpynt och grejer nästa söndag.... känns helt sinnessjukt konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar