måndag 21 november 2011

Missade deadline med en sekund!

Uppgiften är nu inlämnad, försenad med en sekund. Skulle vara inne senast 23:59 och just som jag skulle klicka "skicka" så slog klockjäkeln om till 00:00! Ja, så egentligen en minut dårå, men hade jag klickat på skicka bara en sekund tidigare hade den fortfarande varit 23:59.

Gud så retfullt. Jag hoppas verkligen att jag slipper extrauppgift p.g.a den förseningen!

Uppgiften har varit riktigt svår, så jag hoppas, hoppas, hoppas att den blir godkänd och att jag slipper komplettera. Det har inte gått så bra hittills denna termin så mitt självförtroende är ganska sargat. :(

Från att ha fått bara A förra terminen har jag de senaste två kurserna fått C. Godkänt betyg, men det grämer mig! Tyvärr är jag sådan att kan man få ett A, då är det alltid det jag strävar efter. Men i de föregående kurserna hjälpte uppenbarligen inte mitt bästa. Jag kan inte göra något utan att veta att jag har gjort mitt bästa.

Det är ju dock en tröst också i det. Mitt bästa räckte helt enkelt inte på de kurserna. Det är lättare att ta än att jag visste med mig att jag fick ett sämre betyg för att jag INTE gjort mitt bästa. Det hade varit värre.

Och jag har gjort mitt bästa den här gången också. Hoppas det räcker.

Nu måste jag ta en stund och varva ned innan jag kan sova. Blir en kort natt! Upp tidigt och jobba imorgon.

På tisdag bär det av till Borås för möten moderbolagets kommunikationsavdelning. Det ska bli kul! :)

2 kommentarer:

  1. Om du skickade uppgiften med e-post, finns det minst tre tidsstämplar att ta hänsyn till: klockan på din dator, klockan på utgående e-postserver, klockan på mottagande e-postserver. Det kan ha funnits mellanliggande servrar också. Du kan alltid skylla på din datorklocka går några minuter fel - lätt hänt om du inte ställt in den att synka mot en tidsserver.

    Jag vet förstås inte hur strikt din utbildningsansvarige är, men en diff på 1-2 minuter över deadline som skickas med e-post borde inte ha någon betydelse. Speciellt inte när deadline var vid midnatt, knappast någon som läser e-post och börjar rätta precis då. :)

    SvaraRadera
  2. Jag behöver inte göra någon extrauppgift. :) Trodde väl inte det heller. Det hade varit ganska löjligt, men man vet ju aldrig!

    SvaraRadera