torsdag 1 december 2011

Insikt

Har varit på lite bättre humör idag men ändå har den där irriterade känslan, som är väldigt diffus, krupit under skinnet på mig.

Blev lite tårar hos sjukgymnasten idag - det är så mycket skit jag bär på som vill ut och som hindrar mig från att leva det livet jag vill. Klart som korvspad att jag blir irriterad på det!. Så jag ska absolut inte tränga undan irritationen utan acceptera den. Den finns ju där för att ge mig kraften att ta hand om den där skiten som jag bär på som vill ut och som hindrar mig från att leva det livet jag vill.

Men - irritationen ska vara till för det - inte lägga sin skugga över allt annat, vilket den lätt gör.

Det är rätt så tröttsamt och inte direkt konstruktivt, så Mia, skilj på orsak och verkan. Använd irritationen för det den är till för, och låt den stanna där.

Jag har läst bakåt i denna mobilblogg och märker att denna irritation ju faktiskt inte har varit så tillfällig som jag har inbillat mig. :) Det är rätt intressant - jag har känt den dag för dag liksom och trott att den har varit en enskild företeelse - på smärre omständigheter i vardagen. Och så läser jag tidigare inlägg och märker att så är det ju inte! De där smärre omständigheterna irriterar mig för att jag låter dem göra det istället för att använda irritationen konstruktivt.

Man lär så länge man lever. Insikt är en bra sak.



2 kommentarer: