fredag 25 maj 2012

Varm fredag!

Är det inte helt fantastiskt? Idag är nog varmaste dagen hittills i år i Stockholm. Längtar hem till en glass på balkongen - det ska jag definitivt unna mig idag trots att jag har lovat mig själv att inte äta så mycket socker. Inte bra för magen. Men en fredagsglass kan man faktiskt få unna sig - man ska inte bli för slavisk så att man inte ibland kan få njuta av livets goda. Eller?

I två dagar nu har jag haft huvudvärk. Det däremot kan jag vara utan. Alvedon hjälper inte heller typiskt nog så jag får dras med den där spända konstiga känslan i skallen. Hoppas den går över snart - vill inte ha ont i huvudet fler dagar nu. Jag är lite konstig på det viset. ;)

Imorgon är det dags för volontärpass på katthemmet så då får jag gosa med gulliga katter igen. Längtar. Så som dessa fantastiska djur har ockuperat mitt hjärta måste jag ha varit katt i ett tidigare liv.



1 kommentar:

  1. Mjau på dig! Själv dras jag fortfarande med resterna av en hosta, och mot sådant hjälper ändå värktabletter föga. Det skulle vara mot smärtan som uppstår när man hostar så ryggmusklerna säger ifrån.

    SvaraRadera